Posreduj na FacebookPosreduj na TwitterPosreduj na LinkedIn
Prihodnost slovenske grafike: Razmere boljše, ko bo šlo bolje vsej industriji.


Poraba papirja se je na svetovni ravni v zadnjem pol stoletja vsako leto nižala, kar posledično kaže tudi na razmere v grafični industriji. Velika večina prihodkov, tudi do 80 odstotkov, te industrije je vezana na promocijo oz. oglaševanje, pravi dr. Gorazd Golob, predstojnik katedre za informacijsko in grafično tehnologijo na Oddelku za tekstilstvo Naravoslovnotehniške fakultete Univerze v Ljubljani. In ko je prišlo do svetovne gospodarske krize so se sredstva za promocijo zmanjšala, grafična industrija, ki skrbi za tisk promocijskih materialov, pa je s tem doživela hude izgube.

Dodaten element, ki vpliva na grafično industrijo, pa so tudi novi mediji, ki so se pojavili v zadnjem desetletju. Mladi  so po Golobovih besedah naravno digitalni, zato bo tudi to vplivalo na prerazporeditev sredstev za promocijo, ki se v zadnjem obdobju zaradi ponovne gospodarske rasti spet povečujejo. V ZDA so se razmere na tem področju in s tem v grafični industriji začele umirjati pred letom dni, v Nemčiji pred pol leta, v Sloveniji pa lahko ponovno rast prihodkov v grafični industriji pričakujemo, ko se bodo izboljšale razmere v industriji na splošno.

Po Golobovih besedah, ki je svoje poglede na prihodnost slovenske grafike predstavil v okviru strokovnega sejemskega četverčka, se je sicer struktura podjetij v grafični industriji na ameriškem in nemškem trgu spremenila. Število zaposlenih v grafični industriji se je zmanjšalo, tudi zaradi uvedbe novih tehnologij v panogi. Izzive za najbolj pogumne in najbolj napredne v tej industriji pa Golob vidi na področjih, kot so tiskanje elektronike, 3D tisk, funkcionalni tisk, tiskanje v fotovoltaiki.

Več inforamcij na www.ce-sejem.si.