Posreduj na FacebookPosreduj na TwitterPosreduj na LinkedIn

Od leta 1951 do 2021: Ikea se po 70 letih poslavlja od tiskanega kataloga.
Trenutna izdaja kataloga Ikea bo zadnja, piše v sporočilu za javnost švedskega pohištvenega podjetja. Ta je veljala za največjo naklado na svetu, saj so jo pogost primerjali z biblijsko. Ikea tiskani katalog ukinja po 70-ih letih, razlog pa je spremenjeno vedenje kupcev in uporaba medijev s strani potrošnikov. Ikea je v komunikaciji s trgom postala bolj digitalna in je našla nove načine za doseg svojih potrošnikov.

Ikea je v zadnjih letih že preizkusila številne nove formate in distribucijske kanale za širjenje vsebine tiskanega kataloga. Povratne informacije kupcev in maloprodajnih trgov so pokazale, da ljudje vse bolj načrtujejo uresničevanje svojih želja in potreb po opremljanju doma z obstoječimi in vse bolj z novimi orodji. Lani je Ikeina spletna trgovina globalno zrasla za 45 odstotkov, samo spletno mesto pa je zabeležilo več kot štiri milijarde obiskovalcev. Vzporedno z njo je pohištveno podjetje razširilo tudi področje digitalnih storitev in razvilo nove aplikacije.

Zgolj dve leti nazaj je Ikea v predstavitvi prispevka o vlogi in namenu tiskanega kataloga opisala kot pomembno orodje za zagotavljanje zvestobe kupcev in njihovega večjega obiska poslovalnic. Čeprav se je stopnja tega odziva nekoliko zmanjšala, je v primerjavi z drugimi konkurenčnimi ponudniki. Kljub strateški odločitvi pa dodajajo: "Digitalni katalog ne more nadomestiti zmanjšanega dosega tiskanega kataloga."

Ikea je letos že zmanjšala naklade in zmanjšala brezplačno distribucijo kataloga. Namesto da bi gospodinjstvom po vsem svetu oskrbeli naklado v več kot 200 milijonih izvodov, kot je običajno, je pohištveni velikan vztrajal, da zainteresirani katalog bodisi sami prevzamejo v trgovinah, ga naročijo na spletni strani ali pa enbostavno prelistajo digitalno različico. Svojo odločitev o ukinitvi tiskanega kataloga so med drugim upravičili tudi s trajnostnim ravnanjem, digitalna različica je po njihovem mnenju najbolj trajnostna alternativa. Zadnja izdaja tiskanega kataloga je bila natisnjena v nakladi le okoli 40 milijonov izvodov.

Nekaj ​​dejstev o katalogu Ikea:
  • Leta 1951 se je pojavil prvi Ikein katalog, takrat v nakladi 285.000 izvodov s po 68 stranmi v švedščini; katalog je bil distribuiran na jugu Švedske.
  • Prvi Ikein katalog je na splet prišel leta 1998 - posebna izdaja samo za poslovno in pisarniško opremo. Prvotni cilj je bil, da se sicer na spletu objavi celoten katalog, vendar je bilo treba zaradi zapletenosti informacijskih sistemov ta načrt opustiti in preložiti.
  • Leta 2000 se je istočasno s tiskano izdajo začela digitalna različica kataloga.
  • Leto 2016 je imel Ikein katalog največjo naklado: v več kot 50 državah je bilo natisnjenih in distribuiranih 200 milijonov izvodov v 69 različnih različicah in 32 jezikih.


Več informacij na www.ikea.com.