Posreduj na FacebookPosreduj na TwitterPosreduj na LinkedIn
Primer Nutelle: Nutellin algoritem za embalažo je leta 2017 ustvaril več kot sedem milijonov različnih dizajnov kozarcev Nutelle. (Vir: Monotype)
Ponudnik pisav Monotype je objavil svoje poročilo o trendih pisav za leto 2025: Novo poročilo z naslovom Re:Vision želi skrbnikom blagovnih znamk, oblikovalcem, agencijam in ustvarjalcem po vsem svetu ponuditi vpogled v to, kako oblikovanje in tipografija zajemata kulturni in ustvarjalni duh časa v dobi pospešenih družbenih in tehnoloških sprememb. 

#tipografija #monotype #revision #trend

Poročilo o trendih Re:Vision predstavlja šest tem, v katerih oblikovanje igra dinamično in vplivno vlogo. Avtorji raziskujejo, kako bi lahko ustvarjalnost in inovativnost rešila probleme, spodbudila povezovanje in sodelovanje ter navdihnila prihodnje korake:

  • Konflikt in mir: Ta trend raziskuje nujno vlogo oblikovanja in tipografije kot sredstva za izražanje, komuniciranje in obravnavo konfliktov. Čeprav se pisave včasih zdijo precej neopazne, lahko simbolizirajo tudi ideje in delujejo kot metafora za razdor. Konflikt in mir posebej preučuje resnične primere oblikovalcev in ustvarjalcev, ki so jih prizadeli nenehni konflikti v Ukrajini in na Bližnjem vzhodu, ter poudarja vlogo ustvarjalnosti v času krize.
  • Človeški tipi: Trend, ki raziskuje odnos med ustvarjalnostjo in umetno inteligenco. Človeški tipi preučujejo pojav novih tehnologij in poskušajo odgovoriti na vprašanje, kako lahko človeška ustvarjalnost obstaja in se razvija v simbiozi z umetno inteligenco – sodelujoč pri doseganju rezultatov, ki jih samostojno ne bi bilo mogoče doseči.
  • V življenjskem ciklu: Ta trend se osredotoča na življenjski cikel, staranje ter obliko in funkcijo pisav v celotnem generacijskem kontinuumu. Ta trend raziskuje medijsko fascinacijo s primerjavo generacije Z s prejšnjimi generacijami, pa tudi družbene medije, osebno blagovno znamko in naraščajočo povpraševanje po niansah v našem hiperpersonaliziranem vsakdanjem življenju.
  • Zvok in slika: Zvok in slika raziskuje neraziskano razmerje med pisavo in zvokom. Oba pomenita več kot le besede in trajno vplivata na naše čute. Sta tudi ključni komponenti našega razumevanja glasnosti – pogosto se okrepita, ko se zvok in pisava združita.
  • Svoboda, zakon in red: Ta trend meni, da sta zakon in red predstavljena in kodirana skozi pisanje – odnos, ki je temelj komunikacije v prostorih, kot so protesti in protiprotestniki, ali v časopisih in virusnih videoposnetkih – kjer koli je pisanje medij izražene, izpogajane in včasih ponovno pridobljene svobode.
  • Vroče in mokro: Ta trend prikazuje, kako oblikovalci uporabljajo tipografijo v povezavi s podnebno krizo – raziskujejo tipografijo kot močno orodje v pripovedi o podnebnih spremembah in kako lahko vizualna komunikacija navdihne individualno in kolektivno delovanje.
Tipografske trende za leto 2025 je pripravil Charles Nix, višji izvršni kreativni direktor pri Monotypeu, skupaj z izvršnima kreativnima direktorjema Philom Garnhamom in Tomom Foleyjem. Za kreativno oblikovanje poročila je bila odgovorna Marie Boulanger, vodja oblikovalske ekipe pri Monotypeu.

Po navedbah Monotype-a se bo Monotypše tekom leta poglobil v vsako od teh šestih tem, raziskoval trende z ustvarjalnimi partnerji in preučeval, kako ustvarjalci in vizualna kultura oblikujejo globalni diskurz. Celotno poročilo Re:Vision 2025 je na voljo tukaj.

Več informacij na www.monotype.com.